Fandom

Mia i ja Wiki

Trąbtus

257stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Trąbtus - magiczny instrument o wielkiej mocy i strasznym dżwięku, który utworzył Phuddl'e.

Mia-and-me-Trumptus-292x180.png

Trąbtus

Wygląd

Trąbtus jest ze złota. Na kulistej części są czerwone rubiny. Trąba na końcu roździela się na 3 części. Niektóre części mają specyficzny kształt, nie da się więc ich podrobić. Dlatego w odcinku 3 Phuddle nie mógł utworzyć więcej trąbtusów. Instrument składa się z 20 części. Co ciekawe na rysunku z rozłożonym trąbtusem jest ich zaledwie 18.

Cechy

Trąbtus jest bardzo ładnym instrumentem. Ma niepowtarzalne, piękne, złote części. Dźwięk tego instrumentu pozostawia wiele do życzenia. Jest to przeraźliwy jazgot, którego nie da się słuchać (w końcu to wynalazek Phuddle'a.). 

Der Trumptus funktioniert00:17

Der Trumptus funktioniert

Możliwości

Chociaż trąbtus nie brzmi najładniej, nie tylko wygląd jest jego mocną stroną. Przeraźliwy dźwięk tego wynalazku bezpowrotnie niszczy Mankulusy, w przeciwieństwie do wody, która kurczy stwora,(ale efekt jest krótkotrwały). Trąbtus zniszczył samą wiedźmę, królową Pantheę. Wszystkie mankulusy, oprócz Gargony, na zawsze usunął z magicznej Centopii.

Ciekawostki

  • Na początku trąbtus był małym fletem.
  • Phuddle pracował nad nim wiele lat.
  • Phuddle został poproszony przez króla o zbudowanie większej ich ilości, jednak sam nie wiedział, jak go zbudować ponownie. 
  • Niektórych części trąbtusa nie da się podrobić
  • Plan budowy instrumentu ukrył w drzewie.
  • Trąbtus zamienił Mankulusy i Pantheę w kwiaty, ale nie mógł uczynić tego z Gargoną , która jako jedyna ocalała.
  • Była impreza na cześć stworzenia trąbtusa.
  • Pojawił się w 29 odcinku (Odcinek 3 Serii 2), gdzie Phuddl'e próbował prześcigać Gurgę & Rixela z krateru, lecz trąbtus na nich nie działa.

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki