Fandom

Mia i ja Wiki

Odcinek 9 "Elfy i Smok"

257stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Elfy i Smok
[[Plik:Błękitny na wykuciu blue dragon.png|250px]]
Numer odcinka 9
Tytuł Elfy i Smok
Tytuł w oryginale "The Elves and the Dragon"
Poprzedni odcinek Wolny dzień Ziggo
Następny Odcinek Kwitnące drzewo

Bohaterowie

​Hasło

"Ciemność jest wokół pamiętaj że, to przyjaźń światłem okaże się."

Opis

Mia jest w bibliotece. Okazuje się, że grzbiet księgi odrywa się. Bibliotekarka radzi ściągnąć kopię albo skleić - 13-latka wybiera drugą opcję. Tymczasem Violetta coś knuje - wysyła Paulę. Dziewczyna niby przypadkiem wylewa klej na okładkę książki. 

W pokoju Paula tłumaczy Mii co i jak. Ta nie rozumie blondynki. Opowiada Vincentowi o wszystkim, on mówi Mii, że współlokatorka być może nie jest taka zła i powinny się zaprzyjaźnić. Tymczasem Bransoletka zaczyna świecić. Mia czyta hasło i trafia do Centopii. 

Na wyspie Onchao znajduje smocze jajo. Początkowo on i Mo biorą je za piłkę. Gdy fioletowy przedmiot trafia na plaże, wykluwa się z niego niezwykły smok o błękitnym pyszczku. W końcu maluch zyskuje sobie imię "Błękitny". Wkrótce okazuje się, że malucha szukają duże smoki.

Tymczasem w zamku Panthei, królowa ogląda smok. Okazuje się, że stworzenia stały się leniwe i udomowione. Gargona więc musi schwytać dzikie smoki.

Maluch nie chce się odkleić od przyjaciół - Onchao uczy go latać. Wkrótce pojawiają się dzikie smoki. Przyjaciołom udaje się uciec i zabierają ze sobą pisklę. 

Na horyzoncie widać mankulusy. Urządzają obławę na dzikie smoki, jednak ich własne strącają jeźdźców z grzbietów i uciekają. 

Na plaży toczy się walka. Mo zostaje ranny, jednak odzyskuje zdrowie dzięki łzie jednorożca. Smoki porywają pisklę, które miało w szponkach kawałek trąbtusa, odnaleziony przedtem przez elfy. 

Mo sugeruje, aby poddać się. Smoki rozszarpią każdego, kto pojawi się w ich jaskini. Jednak, jak powiedziała Mia, trąbtus musi mieć wszystkie części. Klamka zapadła - wszyscy idą do jaskini. Okazuje się, że ogromnie tam cuchnie i pełno jest smoczych odchodów. Dzięki pomocy Błękitnego, udaje im się dotrzeć do głównej sali. Jednak smoki ich zauważają i okrążają. 

Błękitny znów ratuje im życie, pokazując wyjście, przez które nikt się nie przeciśnie - w sensie żaden dorosły smok. 

Przepowiednia się spełniła. Mia nie wyszła z jaskini, bo musiała wracać do swojego świata.

W realu Mia godzi się z Paulą.

Więcej w Fandom

Losowa wiki