FANDOM

Jest to 8 odcinek pierwszego sezonu. Angielski tytuł: "Ziggo's day off"
Ziggo dzień wolny

Wstęp

Zajęcia etykiety? To coś nie dla Mii. Dziewczynka postanawia więc urwać się na pięć minut z lekcji i wrócić do Centopii. Czy piknik się uda? Co się stanie z kocurem Panthei?

Bohaterowie

W roli głównej i tytułowy bohater odcinka: Ziggo

Nowe miejsce: Wiszące ogrody;ogród pełen kwiatów

Hasło

"Ku ziemi chylą głowy swe, tam gdzie na ziemi jada się!"

Fabuła

Zajęcia etykiety z Madame Lacy? Odpowiedni sposób siedzenia, zastawa? Nie, to nie dla Mii. Dziewczynka pod pozorem odświeżenia się, idzie to toalety, aby tam odczytać runy. Mia tak jak zwykle przenosi się do Centopii i ląduje w pobliżu Yuko i Onchao.tam elfy też mają etykietę Okazuje się, że książe Mo będzie miał zajęcia etykiety ze swoją mamą królową Maylą. Chłopiec chowa się przed nią w pałacu elfów, a Yuko i Mia biegną go szukać. Nie musiały jednak tego robić, bo królowa go sama znalazła. Miał się odbyć piknik. Książe próbował uciekać, pod pozorem rozszyfrowania przepowiedni. Królowa jednak go zatrzymała. Najpierw wyruszono po trąbtusa.W zamku Panthea próbowała się skupić. Ziggo zaś łasił się do Gargony. Ta znalazła odpowiedni moment i... nadepnęła kotu na ogon! Ziggo zamiauczał przeraźliwie. Panthea bardzo się zdenerwowała i wygnała Gargonę z pałacu. Gargona poleciała. Smok zahaczył ogonem kotka, który siedział na oknie. Ziggo złapał się smoczego ogona i poleciał z Gargoną.Tymczasem królowa Mayla wraz z Mo,Mią i Yuko weszła do Wiszących ogrodów te okazały się być cudownym i ładnym miejscem. Wszędzie piękne zapachy. Kawałek trąbtusa był ukryty w wiszących do dołu kwiatach. Nic jednak nie stało na przeszkodzie lekcji etykiety.Elfy usiadły na dużym kocu w kratę. Do jedzenia był jakiś biały twarożek z rodzynkami lub migdałami. Mo miał obsłużyć Yuko, ale ta powiedziała: "O nie! Chyba zapomniałeś o chlebie", więc Mo zrzucił jej na nogi to co było na talerzu. Ona w ramach odwetu zrobiła to samo. Królowa upomniała ale potem zaczęła się walka, do której włączyła się też... Mia! Królowa bardzo się wkurzyła i kazała elfom posprzątać,sama zaś poszła do Elfickiego Ogrodu po kwiaty. Zaraz kiedy odeszła. Walka Elfów na nowo się rozpoczęła, a kawałki papki latały wszędzie. Onchao pasł się, gdy przed jego nosem wylądował pocisk.Sprzątanie poszło łatwo, za pomocą wodnego błysku. Przyjaciele jednak nie wiedzieli, że śledzi ich Gargona. Za nią podążał kot Ziggo. Elfy strzelały do pieńka. Ziggo wskoczył do koszyka, a generał złapała Onchao. Elfy to jednak spostrzegły. Mia zauważyła, że w koszyku jest kocur Panthei. Elfy zaproponowały Gargonie wymianę; Ziggo za Onchao. Mia zaniosła do Gargony kota, ten... wyskoczył z koszyka! Elfy za nim biegły, ale kocur gdzieś zaginął. Gargona poszła za nimi pod wysokie drzewo. Onchao zaś powiedział, że Ziggo jest na drzewie. Gargona była zdziwiona, że Mia rozumie co mówią jednorożce. Mo poleciał po Ziggo, jednak kocur go drapnął. Gargona wysłała nie latającą Mię. Elfka wdrapała się na drzewo i ściągnęła kocura. Jednak upadł też kawałek trąbtusa, a Gargona za nic nie chciała go oddać elfom. Wtedy przyszła królowa i przywitała Generała na pikniku, dmuchając na nią pyłkiem kwiatowym.na początku Mayla nie chciała się zgodzić żeby Gargona wzięła Onchao ale nie wiedziała też że Panthea wścieknie się na Gargonę.potem odpędziła Mankulusa z daleka.Mo przytulił się do królowej Mayli mówiąc: Fajną mam mamę. Potem się ukłonił poprawiając się.Mia musiała wracać.

Ziggo mia Mo Yuko

ziggo u Mii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki