Wikia

Mia i ja Wiki

Mia

Komentarze71
113stron na
tej wiki

Mia - ma dwanaście lat, uczęszcza do szkoły z internatem we Florencji. Dzięki magiczej bransoletce i księdze może przenosić się do magiczej krainy Centopii.

Mia uśmiech smile.jpg
Halszka454Dodany przez Halszka454

W rzeczywistym świecieEdytuj

Mia uczy się w dobrej szkole z internatem we Florencji. Trafiła tam, ponieważ w wypadku samochodowym 

straciła obojga rodziców. Kiedy była mała, ojciec codziennie czytał jej rozdział opowieści o Centopii

magicznej krainie, którą sam wykreował.

W internacie dziewczyna dzieli pokój z Paulą. Nie lubi zajęć wychowania fizycznego, ma też dość słabe oceny z tego przedmiotu. Zdarza jej się zaniedbywać naukę na rzecz podróży do Centopii

Przyjaźni się z Vincentem, później także z Paulą. Jej największym wrogiem jest natomiast Violetta, która obraziła Mię, gdy już po raz pierwszy ją zobaczyła.

Rodzina

Mia miała tylko rodziców. Była jedynaczką. Miała też ciocię, którą poznajemy w odcinku 1 i ostatni raz widzimy w odcinku 26. Razem z rodzicami podróżowała po świecie. W odcinku 26, Mia pakuje do swojej walizki zdjęcie obojga rodziców. Jej rodzice zgineli w wypadku...

Wygląd - rzeczywistość

Mia ma długie, ciemne włosy, często zakłada je za ucho. Jej oczy są brązowe, jest szczupła i średnio wysoka.

Mia w Centopii Edytuj

Mia w Centopii
DeathstonesesDodany przez Deathstoneses

Mia doskonale czuje się w towarzystwie jednorożców, jako jedyny elf w Centopii rozumie ich mowę. Na początku zaprzyjaźnia się z klaczą Lyrią, którą uratowała, później opiekuje się również jej synkiem Onchao.

Jako elf ma skrzydła, ale dość długo nie potrafi zrobić z nich dobrego użytku.

Wygląd - Centopia

W stroju dziewczyny dominuje róż. Ma dwie różowe kitki, nosi opaskę-motyla, we włosach posiada charakterystyczne dla świata "Mia i ja" kryształy. Jej oczy są różowe z odcieniem fioletu. Nosi sukienkę, (jej zdaniem mogłaby być dłuższa), oraz zakolanówki. 

Fakty o Mii

  • Mia jest ładną 12-latką, bardzo inteligentną.
  • Rodzice Mii zginęli w wypadku. Mia musiała zamieszkać w internacie.
  • Mia musi mierzyć się z trudami życia w internacie. Jest ona stale prześladowana przez innych uczniów.
  • Przed wypadkiem rodzice zostawili jej specjalny prezent; Księgę "Legendy Centopii" i magiczną bransoletkę. Mia miała dostać przedmioty na swe 12 urodziny.
  • Dzięki owym przedmiotom, Mia może podróżować do Centopii, tam zaś zamienia się w piękną elfkę.
  • Mia może zawsze zaufać Vincentowi.
  • Prawdziwa przyjaźń jest dla Mii ważniejsza niż moda i makijaż, dlatego nie chciała stać się "służką" Violetty. 
  • Posiada ciocię, która jest jej prawną opiekunką od czasu wypadku.
  • Jej tata nauczył ją elfickich run. 
    motyl Mii
    DeathstonesesDodany przez Deathstoneses

Relacje - rzeczywistość

VincentEdytuj

Vincent to pierwszy przyjaciel Mii w szkole. Potajemnie się w niej podkochuje. Jest zazdrosny, gdy dziewczyna rozmarza się o księciu elfów.

PaulaEdytuj

Paula to przyjaciółka Mii, dzieli z nią pokój w internacie. Mia przekonała Paulę, że przebywanie z Violettą nie jest dla niej korzystne, dlatego też przeszła na stronę Mii i coraz więcej czasu z nią spędzała.

ViolettaEdytuj

Mia przenosi się do Centopii
Melania9999Dodany przez Melania9999

Mia podpadła Violetcie już pierwszego dnia w szkole, a właściwie - już wtedy, gdy wraz z walizką przekroczyła próg szkoły. Violetta szczerze nie cierpi dziewczyny, ciągle z niej drwi i naśmiewa się z niej.

Relacje - Centopia

YukoEdytuj

Yuko jest dla elfki jak siostra, choć wiele je różni - choćby to, że Mia niezbyt dobrze lata, lecz Yuko przyjęła za punkt honoru nauczyć ją tego.

MoEdytuj

Przyjaźni się z Mo, zakochała się z wzajemnością w chłopaku. Często mówią sobie komplementy, po których milkną, lub czerwienią się. Gdy tylko zbyt bardzo zbliżają się do siebie, Yuko robi wkurzoną minę, po czym próbuje (zazwyczaj nieudolnie) odciągnąć ich uwagę od siebie nawzajem. 

UmiejętnościEdytuj

  • Znajomość języka jednorożców.
  • Znajomość elfickich run.
  • Posługiwanie się wodnym błyskiem.
  • Latanie.
  • Stepowanie.
  • Mia ma zdolności językowe, tzn. szybko się uczy innych języków.

Filmy z udziałem MiiEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki