Fandom

Mia i ja Wiki

Mankulusy

257stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mankulusy
Mankulus-1789.png
Przeciętniak
Pochodzenie Dystopia
Kolor skóry Blady
Znaki szczególne Wąskie twarze, długie paznokcie
Umiejętności Walka, wyłapywanie jednorożcow i smoków Centopii

Mankulusy - stwory, do czasu zamieszkujące Centopię. Są wrogami Elfów oraz Jednorożców.

Wygląd

Wszystkie Mankulusy wyglądają tak samo. Mają jasną skórę, złotą czapkę z klejnotami, złoty kołnierz, złoty pas i brązowe ubranie. Stwory nie mają czarnych źrenic tylko Panthea i Gargona są bardzo wyjątkowymi Mankulusami.

Charakterystyka

Mia and me munc soldier by stell e-d5mpcqb.png

Mankulus

Mankulusy kurczą się pod wpływem wody. Jednak efekt jest krótkotrwały. Jedynym skutecznym sposobem na mankulusy jest dźwięk złotego Trąbtusa. Pod wpływem jego dźwięku mankulusy rozsypują się w kwiaty. Mankulusy nie wydają z siebie dźwięków. W jednym z odcinków, mankuls się zaśmiał. Miał straszny głos. Stwory są złe i bez uczuć.

Służba u królowej

Mankulusy nie polują tylko na Jednorożce. Żeby uprowadzać Jednorożce potrzebne są im Smoki. Większość Smoków należy do ich armii. Jeśli mają już Smoki od razu atakują pasące się na łące Jednorożce rzucając w nie wężami, które oplatają się im wokół kopyt uniemożliwiając ucieczkę.

Mankulusy działają dla swojej królowej, jako jej wojsko.

Oswojenie smoka trwa parę miesięcy.

Ciekawostki

  • Mankulusy są wrażliwe na wodę. Pod jej wpływem kurczą się do niewielkich rozmiarów na jakiś czas.
  • Dźwięk złotego Trąbtusa sprawia, że giną bezpowrotnie przemienione w kwiaty.
  • Według Yuko, są całkiem jak bezmózgie zombie.
  • Są nieme (wyjątkiem są Panthea i Gargona).
  • Są złe, nie mają uczuć.
  • Bezmyślnie służą Panthei.
  • Lubią przebywać w trujących dla Elfów oparach.
  • W zagranicznym serialu mankulusy wydają z siebie więcej dźwięków, natomiast w polskiej wersji są "nieme".
  • W jednym odcinku mankulus się zaśmiał.
  • Złote coś na głowie mankulusa to jego włosy, wg. książki "Witaj w Centopii" Seria książek z filmem , a tak naprawdę mroczne elfy są łyse a to są ich tak jakby czapki.
  • Mankulusy boją się Zasuszonego lasu.
  • Możliwe, że mają jakiś nie znany nam język, ponieważ w odc. 5 Złoty Syn Panthea mówi do Gargony : "Jeden ze zwiadoców poinformował mnie o tym!". Czyli mankulusy mają jakąś mowę.
  • Skrót ich nazwy to Muncs, ponieważ w angielskiej i niemieckiej wersji językowej nazywają ich Munculusami.
  • Strzelają wężami.

Armia Panthei

Mankulusy to armia, pod dowództwem generała Gargony, służąca złej wiedźmie, królowej Panthei. Stwory te miotają wężami, latają na smokach, i na rozkazy Panthei, urządzają z Gargoną obławy na Jednorożce. Stwory te są złe i nie mają uczuć. Mieszkają nieopodal zamku Panthei, w kokonach, koloru zgnita żółć. Armia posługuje się też włóczniami, podobnymi do sierpów.

Dystopia

Tak naprawdę prawidłowa nazwa istot zwanych przez elfów Mankulusami to Mroczne Elfy . Mroczne Elfy pochodzą z mrocznej krainy ciemności i zniszczenia o nazwie Dystopia. Mankulusy tak naprawdę służą Panu (nie znane jest jego imię). A Panthea jest (prawdopodobnie ) żoną bądź siostrą ich przywódcy. Nie wiadomo na razie po co Panu skrzydlaty jednorożec. Dowiemy się tego w 3 sezonie serialu.

Walka z Mankulusami

Walka w niemieckiej wersji językowej00:22

Walka w niemieckiej wersji językowej

Umiejętności

Galeria

  • Mankulus (to co z niego zostało)
  • Gargona i mankulusy
  • Panthea I GargonA
  • Gargona trzyma Onchao
  • Panthea i Ziggo
  • Gargona trzyma Mię

Krótka Ankieta

Lubisz Mankulusy?
 
13
 
39
 
6
 
2

Ankieta stworzona dnia kwi 30, 2014, o godzinie 14:00.
Oddanych głosów: 60
Którego wybierzesz?
 
25
 
14
 
19

Oddanych głosów: 58

Więcej w Fandom

Losowa wiki