FANDOM

Mankulusy
Mankulus-1789
Przeciętniak
Pochodzenie Dystopia
Kolor skóry Blady
Znaki szczególne Wąskie twarze, długie paznokcie
Umiejętności Walka, wyłapywanie jednorożcow i smoków Centopii

Mankulusy - stwory, do czasu zamieszkujące Centopię. Są oni wrogami Elfów oraz Jednorożców.

Wygląd

Wszystkie Mankulusy wyglądają tak samo.Mają jasną skórę, złotą czapkę z klejnotami, złoty kołnierz, złoty pas i brązowe ubranie.Stwory nie mają czarnych źrenic tylko Panthea i Gargona są bardzo wyjątkowymi Mankulusami.

Charakterystyka

Mia and me munc soldier by stell e-d5mpcqb

Mankulus

Mankulusy kurczą się pod wpływem wody. Jednak efekt jest krótkotrwały. Jedynym skutecznym sposobem na mankulusy jest dźwięk złotego Trąbtusa. Pod wpływem jego dźwięku mankulusy rozsypują się w kwiaty. Mankulusy nie wydają z siebie dźwięków. W jednym z odcinków, mankuls się zaśmiał. Miał straszny głos. Stwory są złe i bez uczuć.

Służba u królowej

Mankulusy nie polują tylko na Jednorożce.Żeby uprowadzać Jednorożce potrzebne są im Smoki.Większość Smoków należy do ich armii. Jeśli mają Smoki, od razu atakują pasące się na łące Jednorożce, rzucając w nie wężami, które oplatają się im wokół kopyt uniemożliwiając ucieczkę.

Mankulusy działają dla swojej królowej, jako jej wojsko.

Oswojenie smoka trwa jednak parę miesięcy.

Ciekawostki

  • Mankulusy są wrażliwe na wodę. Pod jej wpływem kurczą się do niewielkich rozmiarów na jakiś czas.
  • Dźwięk złotego Trąbtusa sprawia, że giną bezpowrotnie przemienione w kwiaty.
  • Według Yuko, są całkiem jak bezmózgie zombie.
  • Są nieme (wyjątkiem są Panthea i Gargona).
  • Są złe, nie mają uczuć.
  • Bezmyślnie służą Panthei.
  • Lubią przebywać w trujących dla Elfów oparach.
  • W zagranicznym serialu mankulusy wydają z siebie więcej dźwięków, natomiast w polskiej wersji są "nieme".
  • W jednym odcinku mankulus się zaśmiał.
  • Złote coś na głowie mankulusa to jego włosy, wg. książki "Witaj w Centopii" Seria książek z filmem , a tak naprawdę mroczne elfy są łyse a to są ich tak jakby czapki.
  • Mankulusy boją się Zasuszonego lasu.
  • Możliwe, że mają jakiś nie znany nam język, ponieważ w odc. 5 Złoty Syn Panthea mówi do Gargony : "Jeden ze zwiadoców poinformował mnie o tym!". Czyli mankulusy mają jakąś mowę.
  • Skrót ich nazwy to Muncs, ponieważ w angielskiej i niemieckiej wersji językowej nazywają ich Munculusami.
  • Strzelają wężami.

Armia Panthei

Mankulusy to armia,pod dowództwem generała Gargony, służąca złej wiedźmie, królowej Panthei. Stwory te miotają wężami, latają na smokach, i na rozkazy Panthei, urządzają z Gargoną obławy na Jednorożce. Stwory te są złe i nie mają uczuć. Mieszkają nieopodal zamku Panthei, w kokonach, koloru zgnita żółć. Armia posługuje się też włóczniami, podobnymi do sierpów.

Dystopia

Tak naprawdę prawidłowa nazwa istot zwanych przez elfów Mankulusami to Mroczne Elfy . Mroczne Elfy pochodzą z mrocznej krainy ciemności i zniszczenia o nazwie Dystopia. Mankulusy tak naprawdę służą Panu (jednak nie znane jest jego imię).A Panthea jest (prawdopodobnie ) żoną bądź siostrą ich przywódcy.Nie wiadomo na razie po co Panu skrzydlaty jednorożec.Dowiemy się tego w 3 sezonie serialu.

Walka z Mankulusami

Walka w niemieckiej wersji językowej00:22

Walka w niemieckiej wersji językowej

Umiejętności

Galeria

  • Mankulus (to co z niego zostało)
  • Gargona i mankulusy
  • Panthea I GargonA
  • Gargona trzyma Onchao
  • Panthea i Ziggo
  • Gargona trzyma Mię