Fandom

Mia i ja Wiki

Lyria

257stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Lyria
Icon uni lyria.png
Podstawowe informacje
Imię Lyria
Płeć Klacz
Lokalizacja Centopia
Fizyczne informacje
Kolor grzywy Różowy
Kolor oczu Fioletowy (na grafikach - różowy)
Umaszczenie Białe (na grafikach lekko różowawe)
Znaki szczególne Kwiaty w grzywie, złote "bransolety"
Umiejętności Specjalny talent do pielęgnacji roślin
Relacje
Przyjaciele Onchao, Mia
Rodzina Onchao, Ono
Wrogowie Panthea, Gargona, Rixel
Stado Stado Trawy i Paproci

Lyria - przedstawicielka gatunku jednorożców, jego królowa, a także matka złotorogiego Onchao, żona Ono.

Historia

Lyria stała się pierwszą przyjaciółką Mii z Centopii. Elfica pomogła ją uwolnić z sideł Mankulusów. Potem pozwoliła wsiąść na swój grzbiet i pokazać dziewczynie najciekawsze centopijscie lokalizacje. Wkrótce obie zaczęły sobie ufać, a Lyria wyczekiwała na Mię. To jej zdradziła, że będzie mieć źrebaka, a także powierzyła jej opiekę nad małym. Potem siedziała w niewoli przez dość długi czas, aż do momentu oswobodzenia jej i reszty jednorożców oraz powstrzymania Panthei. Odtąd mogła cieszyć się wolnością, mając u boku swojego syna.

W drugim sezonie Lyria kłóci się z Onchao, nie chcąc zdradzić mu nic o ojcu. Jednak w końcu ustępuje i wyznaje prawdę. 

Wygląd

Klacz jest umaszczona na blado - różowo. Jej maść błędnie jest uważana za białą. Długa, ozdobiona kwiatami i drogocennymi kamieniami grzywa barwi się na różowo. Podobnie ogon. Nadpęcie jednorożca zdobią złote bransolety. Oczy klaczy są różowe, w serialu są fioletowe. Róg jest długi, co świadczy o tym, że klacz jest w pełni dojrzała i dorosła. 

Rodzina

Lyria ma syna; Onchao. Ojcem Onchao jest Ono, Król Jednorożców i mąż Lyrii , co oznacza że Lyria jest królową jednorożców. Pojawił 2 sezonie. Liria na ciele ma kolisty, różowy wzór. Jej kopyta są fioletowe. Prawdopodobnie ma córkę Syę, która pojawi się w 3 sezonie.

Ddd.png

Charakter

Lyria głowa.jpg

Lyria jest miłym, dostojnym jednorożcem. Była też cudowną, troskliwą matką i dobrą przyjaciółką Mii. Klacz jest nieufna. Na początku nie ufała Yuko i Mo. Lecz Mii pozwalała się dosiadać. Lyria jest bardzo odważna, gdyż w odcinku 6 poświęciła się dla swego synka, Onchao. 

Zabawka

Lyria jest jedną z niewielu postaci, których możemy kupić lalkę i pluszaka.

lalka

Lalka ma jasnoróżowe umaszczenie, różową grzywę, złote bransolety na pęcinach i fioletowe kopyta. Ma też fioletowe oczy. Róg za to jest półprzezroczysty. Jest tylko jeden kwiatek i znajduje on się przy uchu. Tak samo jak w serialu, na zabawce widnieją różowe szlaczki. Na ogonie nie ma kamieni, a w grzywie są tylko 4 i jeden kwiatek. Więcej w artykule Zabawki.

  • Jak widać, róg jest przezroczysty...
  • Grzywa z klejnotami (bez kwiatów) i kółka na ciele
  • Kopyta i bransolety, oraz ogon...

pluszak

Pluszak ma umaszczenie lekko różowe i różową grzywę oraz ogon z wyszywanymi klejnotami i kwiatami. Kopytka są fioletowe a bransolety bez zdobień. Oczy pluszaka są również wyszywane i różowe. Róg jest różowy. A więcej w artykule Zabawki.

Mało tego, na wielu gadżetach z serialu jest wizerunek Lyrii i Onchao, Lyrii, Mii i Onchao czy tej Lyrii i Mii.

Tabela BIO

Lyria-profil.png

Fakty

  • Lyria (wym. Liria) jest pokojowym i dostojnym jednorożcem. Matka Onchao i żona króla jednorożców - Ono.
  • Po przybyciu do Centopii, to ją jako pierwszą poznała Mia.
  • Pomiędzy nią, a Mią, jest szczególa więź. Lyria pozwala jej się dosiadać - czego nigdy w Centopii nie było.
  • Lyria poprosiła Mię, aby to ona zaopiekowała się Onchao.
  • Złote obrączki i kwiaty oraz kamienie na grzywie i ogonie, nadają Lyrii szczególny, królewski wygląd. 
  • Panthea obcięła jej róg, jednak Onchao go przywrócił. 
  • Została porwana w 6 odcinku. Ponownie pojawiła się dopiero w odcinku 24. Potem w 25 i 26.
  • W sezonie 3 prawdopodobnie może być matką Syii, jednok nic jeszcze nie wiadomo na ten temat.

Klipy z Lyrią

Mia and me - Lyria tells Mia that she's about to give birth00:25

Mia and me - Lyria tells Mia that she's about to give birth

Narodziny Onchao-001:17

Narodziny Onchao-0

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki