FANDOM

Lyria
Icon uni lyria
Podstawowe informacje
Imię Lyria
Płeć Klacz
Lokalizacja Centopia
Fizyczne informacje
Kolor grzywy Różowy
Kolor oczu Fioletowy (na grafikach - różowy)
Umaszczenie Białe (na grafikach lekko różowawe)
Znaki szczególne Kwiaty w grzywie, złote "bransolety"
Umiejętności Specjalny talent do pielęgnacji roślin
Relacje
Przyjaciele Onchao, Mia
Rodzina Onchao-syn, Kyara-córka i mąż- Ono siostra- Lavera
Wrogowie Panthea, Gargona, Rixel i Draco
Stado Stado Trawy i Paproci

Lyria -przedstawicielka gatunku jednorożców, jego królowa, a także matka Onchao i Kyary. Bardzo kocha Ono i swoje dzieci.

Historia

Lyria stała się pierwszą przyjaciółką Mii z Centopii. Elfica pomogła uwolnić ją z sideł Mankulusów.Wdzięczna Lyria pozwoliła jej wsiąść na swój grzbiet i pokazała dziewczynie najciekawsze centopijscie lokalizacje. Wkrótce obie zaczęły sobie ufać, a Lyria wyczekiwała na Mię. To jej zdradziła, że będzie mieć źrebaka, a także powierzyła jej opiekę nad nim. Potem siedziała w niewoli przez dość długi czas, aż do momentu oswobodzenia jej i reszty jednorożców oraz powstrzymania Panthei. Odtąd mogła cieszyć się wolnością, mając u boku swojego syna.

W drugim sezonie Lyria kłóci się z Onchao, nie chcąc zdradzić mu nic o ojcu. Jednak w końcu ustępuje i wyznaje prawdę. 

Wygląd

Klacz ma bladoróżowe umaszczenie, jej maść błędnie jest uważana za białą. Lyria na ciele ma kolisty, różowy wzór. Długa, ozdobiona kwiatami i drogocennymi kamieniami grzywa barwi się na różowo. Podobnie wygląda ogon. Nadpęcie jednorożca zdobią złote bransolety. Jej kopyta są fioletowe. Oczy klaczy są różowe, w serialu są fioletowe. Róg jest długi, co świadczy o tym, że klacz jest w pełni dojrzała i dorosła.  

Rodzina

Lyria ma syna; Onchao.i córkę Kyarę. Ojcem Onchao jest Ono, Król Jednorożców i mąż Lyrii ( co oznacza że Lyria jest królową jednorożców) Ono pojawił 2 sezonie. Liria na ciele ma kolisty, różowy wzór. Jej kopyta są fioletowe. Urodziła Kayrę w sezonie 3 a Onchao w sezonie 1.

Ddd

Charakter

Lyria głowa

Lyria jest bardzo miłym, dostojnym jednorożcem. To cudowna, troskliwa matka i dobra przyjaciółka Mii. Klacz jest nieufna. Lyria jest bardzo odważna, gdyż w odcinku szóstym poświęciła się dla swego syna, Onchao. 

Zabawka

Lyria jest jedną z niewielu postaci, których możemy kupić lalkę i pluszaka.

Lalka

Lalka ma jasnoróżowe umaszczenie, różową grzywę, złote bransolety na pęcinach i fioletowe kopyta. Ma też fioletowe oczy. Róg za to jest półprzezroczysty. Jest tylko jeden kwiatek i znajduje on się przy uchu. Tak samo jak w serialu, na zabawce widnieją różowe szlaczki. Na ogonie nie ma kamieni, a w grzywie jest ich tylko 4 oraz jeden kwiatek. Więcej w artykule Zabawki.

  • Jak widać, róg jest przezroczysty...
  • Grzywa z klejnotami (bez kwiatów) i kółka na ciele
  • Kopyta i bransolety, oraz ogon...