FANDOM

Lyria
Icon uni lyria.png
Podstawowe informacje
Imię Lyria
Płeć Klacz
Lokalizacja Centopia
Fizyczne informacje
Kolor grzywy Różowy
Kolor oczu Fioletowy (na grafikach - różowy)
Umaszczenie Białe (na grafikach lekko różowawe)
Znaki szczególne Kwiaty w grzywie, złote "bransolety"
Umiejętności Specjalny talent do pielęgnacji roślin
Relacje
Przyjaciele Onchao, Mia
Rodzina Onchao-syn, Kyara-córka i mąż- Ono siostra- Lavera
Wrogowie Panthea, Gargona, Rixel i Draco
Stado Stado Trawy i Paproci

Lyria - klacz Mii, przedstawicielka gatunku jednorożców, jego królowa, a także matka złotorogiego Onchao i złotorogiej Kyary. Bardzo kocha Ono.

Historia

Lyria stała się pierwszą przyjaciółką Mii z Centopii. Elfica pomogła ją uwolnić z sideł Mankulusów. Potem pozwoliła wsiąść na swój grzbiet i pokazać dziewczynie najciekawsze centopijscie lokalizacje. Wkrótce obie zaczęły sobie ufać, a Lyria wyczekiwała na Mię. To jej zdradziła, że będzie mieć źrebaka, a także powierzyła jej opiekę nad małym. Potem siedziała w niewoli przez dość długi czas, aż do momentu oswobodzenia jej i reszty jednorożców oraz powstrzymania Panthei. Odtąd mogła cieszyć się wolnością, mając u boku swojego syna.

W drugim sezonie Lyria kłóci się z Onchao, nie chcąc zdradzić mu nic o ojcu. Jednak w końcu ustępuje i wyznaje prawdę. 

Wygląd

Klacz jest umaszczona na blado - różowo. Jej maść błędnie jest uważana za białą. Długa, ozdobiona kwiatami i drogocennymi kamieniami grzywa barwi się na różowo. Podobnie ogon. Nadpęcie jednorożca zdobią złote bransolety. Oczy klaczy są różowe, w serialu są fioletowe. Róg jest długi, co świadczy o tym, że klacz jest w pełni dojrzała i dorosła. 

Rodzina

Lyria ma syna; Onchao.i córkę Kyarę. Ojcem Onchao jest Ono, Król Jednorożców i mąż Lyrii , co oznacza że Lyria jest królową jednorożców. Pojawił 2 sezonie. Liria na ciele ma kolisty, różowy wzór. Jej kopyta są fioletowe. Urodziła Kayrę w sezonie 3 a Onchao w sezonie 1.

Ddd.png

Charakter

Lyria głowa.jpg

Lyria jest miłym, dostojnym jednorożcem. Była też cudowną, troskliwą matką i dobrą przyjaciółką Mii. Klacz jest nieufna. Na początku nie ufała Yuko i Mo. Lecz Mii pozwalała się dosiadać. Lyria jest bardzo odważna, gdyż w odcinku 6 poświęciła się dla swego synka, Onchao. 

Zabawka

Lyria jest jedną z niewielu postaci, których możemy kupić lalkę i pluszaka.

lalka

Lalka ma jasnoróżowe umaszczenie, różową grzywę, złote bransolety na pęcinach i fioletowe kopyta. Ma też fioletowe oczy. Róg za to jest półprzezroczysty. Jest tylko jeden kwiatek i znajduje on się przy uchu. Tak samo jak w serialu, na zabawce widnieją różowe szlaczki. Na ogonie nie ma kamieni, a w grzywie są tylko 4 i jeden kwiatek. Więcej w artykule Zabawki.

  • Jak widać, róg jest przezroczysty...
  • Grzywa z klejnotami (bez kwiatów) i kółka na ciele
  • Kopyta i bransolety, oraz ogon...

pluszak

Pluszak ma umaszczenie lekko różowe i różową grzywę oraz ogon z wyszywanymi klejnotami i kwiatami. Kopytka są fioletowe a bransolety bez zdobień. Oczy pluszaka są również wyszywane i różowe. Róg jest różowy. A więcej w artykule Zabawki.

Mało tego, na wielu gadżetach z serialu jest wizerunek Lyrii i Onchao, Lyrii, Mii i Onchao czy tej Lyrii i Mii.

Tabela BIO

Lyria-profil.png

Fakty

  • Lyria (wym. Liria) jest pokojowym i dostojnym jednorożcem. Matka Onchao i Kyary także żona króla jednorożców - Ono.
  • Po przybyciu do Centopii, to ją jako pierwszą poznała Mia.
  • Pomiędzy nią, a Mią, jest szczególna więź. Lyria pozwala jej się dosiadać - czego nigdy w Centopii nie było.
  • Lyria poprosiła Mię, aby to ona zaopiekowała się Onchao.
  • Złote obrączki i kwiaty oraz kamienie na grzywie i ogonie, nadają Lyrii szczególny, królewski wygląd. 
  • Panthea obcięła jej róg, jednak Onchao go przywrócił. 
  • Została porwana w 6 odcinku. Ponownie pojawiła się dopiero w odcinku 24. Potem w 25 i 26.

Klipy z Lyrią

Mia and me - Lyria tells Mia that she's about to give birth00:25

Mia and me - Lyria tells Mia that she's about to give birth

Narodziny Onchao-001:17

Narodziny Onchao-0

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki