FANDOM

Gorga - dosyć dużych rozmiarów dinosmok należący do Rixela.

Charakterystyka

Gorga jest nie tyle długim, co dość wysokim i bardzo masywnym dinosmokiem. A raczej dinosmoczycą. Ma ciało koloru czerwonego, z domieszką pomarańczowego. Na grzbiecie posiada charakterystyczne dla światów z księgi wzory, koloru żółtego. Oprócz tego posiada płaty skórne, które odprowadzają ciepło, lub je pobierają. Jej górna część pyska jest koloru jasno - różowego. Z boku wyrasta swoisty kieł, który skierowany jest do tyłu. Nosi na głowie swoisty, złoty kołnierz, który służy za siodło. Gorga nosi też na plecach różne towary. 

Umiejętności

Ogniki

Gorga nie potrafi latać, za to świetnie wspina się po niemal pionowych powierzchniach. Na jej kołnierzu można się przemieszczać. Dinosmoczyca umie także ziać ogniem, który może zmienić w tzw. Gongosy czyli płomyki posiadające swoiste oczy i usta oraz kończyny, biegające i piszczące, chaotyczne i siejące zniszczenia.

Rixel i Gorga z Gongosami

Można je unieszkodliwić za pomocą wodnych błysków - zamieniają się wtedy w parę o osobliwym kolorze, bo pomarańczowym. Stworzonka powstają prawdopodobnie z ognia Gorgi. Dzieje się to na rozkaz jej pana - Rixela.

Ciekawostki

  • Twórcy stworzyli dinosmoka wzorując się na kameleonie - także jej umiejętności są podobne jak u tych stworzeń. Obydwa należą też do grupy gadów.
  • Gorga nie potrafi latać. 
  • Ogień dinosmoczycy ożywa na specjalny rozkaz od Rixela. 

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki