Fandom

Mia i ja Wiki

Gurga

257stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gurga
250px
Gurga
Podstawowe informacje
Imię Gurga
Gatunek Dinosmok
Płeć Żeńska
Status Żyje
Lokalizacja Centopia/Funtopia
Fizyczne informacje
Umiejętności Zianie ogniem i ognikami, wspinaczka. Zmiana barw, wtapianie się w tło.
Relacje
Przyjaciele Mia, Simo, Yuko, Mo
Wrogowie Rixel, Gargona

Gurga - dosyć dużych rozmiarów dinosmok należący do Rixela.

Charakterystyka

Gurga jest nie tyle długim, co dość wysokim i bardzo masywnym dinosmokiem. A raczej dinosmoczycą. Ma ciało koloru czerwonego, z domieszką pomarańczowego. Na grzbiecie posiada charakterystyczne dla światów z księgi wzory, koloru żółtego. Oprócz tego posiada płaty skórne, które odprowadzają ciepło, lub je pobierają. Jej górna część pyska jest koloru jasno - różowego. Z boku wyrasta swoisty kieł, który skierowany jest do tyłu. Nosi na głowie swoisty, złoty kołnierz, który służy za siodło. Gurga nosi też na plecach różne towary. 

Umiejętności

Ogniki.png

Gurga nie potrafi latać, za to świetnie wspina się po niemal pionowych powierzchniach. Na jej kołnierzu można się przemieszczać. Dinosmoczyca umie także ziać ogniem, który może zmienić w tzw. Gongosy czyli płomyki posiadające swoiste oczy i usta oraz kończyny, biegające i piszczące, chaotyczne i siejące zniszczenia.

Rixel i Gorga z Gongosami.png

Można je unieszkodliwić za pomocą wodnych błysków - zamieniają się wtedy w parę o osobliwym kolorze, bo pomarańczowym. Stworzonka powstają prawdopodobnie z ognia Gurgi. Dzieje się to na rozkaz jej pana - Rixela.

Ciekawostki

  • Twórcy stworzyli dinosmoka wzorując się na kameleonie - także jej umiejętności są podobne jak u tych stworzeń. Obydwa należą też do grupy gadów.
  • Gurga nie potrafi latać. 
  • Ogień dinosmoczycy ożywa na specjalny rozkaz od Rixela. 

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki