Fandom

Mia i ja Wiki

Fauny

257stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Fauny Centopii
[[Plik:Mia-and-me-Pane.png|250px]]
Gatunek Fauny
Kolor sierści Biała, u nielicznych osobników występują beżowe wzory
Odżywianie Korzonki, ogryzki jabłek, czasami Jagody golterii
Zwyczaje Fauny mieszkają w ukryciu, kochają muzykę i taniec.Co roku mają zwyczaj przychodzić koło Jaskini Gwiżdżącego Bolobo i grają póki nie usłyszą muzyki wschodniego wiatru który zwiastuje im dobry rok (czyli tak jak zawsze).
Fauny - stworzenia zamieszkujące licznie w Centopii.

Pochodzenie

W mitologii greckiej jest mowa o bogu dzikiej natury, który nazywał się Pan. Wyglądem przypominał satyra - istotę leśną - człowieka od pasa w górę, a do dołu kozła. Pan był władcą wszystkich satyrów i rządził dziką naturą. W mitologii rzymskiej wszystkie postacie i opowieści są zżynione od starożytnych greków, jedynie imiona bóstw i bohaterów zostały zmienione. Rzymskim odpowiednikiem Pana był Faun. Posiadał wszystkie cechy greckiego Pana. Dlatego też Centopijskie fauny są wzorowane na Panie - i wyglądem, i nazwą rzymskiego odpowiednika.

Wygląd i charakterystyczne cechy

Przypominają kozy stojące na dwóch tylnych nogach. Większość z nich ma tak zwaną "kozią bródkę", ich stopy zakończone są kopytkami. Uszy faunów są czarne i oklapnięte.

Tryb życia

Każdy faun musi skonstruować sobie jakiś instrument. Mają surowy zakaz rozmowy z elfami. Gdy któryś już wykona to wykroczenie, zostaje natychmiastowo wyrzucony ze stada i uznany za nie-fauna. Stworzenia te krążą po Centopii i umilają życie tamtejszym istotom swą piękną muzyką. Żyją w jaskiniach i lasach. 

Kodeks fauna [wg. magazynu, nr 3]

1. Z nikim nie rozmawiamy.

2. Nikomu się nie pokazujemy.

3. Muzyka jest najważniejsza.

4. Niemuzykalny faun to nie faun.

5. W razie zagrożenia trzeci punkt kodeksu nie obowiązuje, bo ważniejsza jest ucieczka.

Inne, poznane fauny

Fauny często występuje w tle w różnych odcinkach np. Odcinek 1 "Rozmowa z jednorożcami" lub Odcinek 5 "Złoty syn".

Fakty o faunach, które żyją w Centopii

  • Fauny to wstydliwe stworzonka, które trzymają się razem.
  • Nie wolno im rozmawiać z elfami, więc nikt nie wie czy potrafią normalnie mówić.
  • Są nieco strachliwe i przebywają wszędzie tam, gdzie można się ukryć. Nawet w kamieniach. Czują, że na ich kolorowej polanie faunów jest najlepiej.
  • Fauny to wyjątkowi muzycy: nie widać ich często, ale ich muzyka jest zawsze słyszana, chyba że pojawia się zagrożenie.
  • Taniec i jedzenie to zamiłowanie faunów.
  • Gdy ich dom usechł, przeniosły się do pałacu, gdzie narobiły bałaganu.
  • Są na tyle sprytne, by przejść obok węży ale nie zauważą ich.

Ciekawostki

  • wszystkie fauny oprócz króla i Phuddle'a wyglądają identycznie.
  • król faunów, znalazł kawałek trąbtusa i ozdobił nim koronę.
  • aby przypodobać się królowi, trzeba zrobić ceremonialną herbatkę z jagód Goltierii.
  • fauny są bardzo gadatliwe, lecz tylko w swoim towarzystwie.
  • fauny uważają, że w mnogości siła.
  • lubią oglądać tańce Sito i Li, oraz grać dla nich.
  • mają swoją polanę.
  • im dłuższe mają rogi, tym są starsze (zwykle fauny mają krótkie i prawie nie zakręcone rogi, Phuddle i Thuddle mają już dłuższe, natomiast król posiada najdłuższe rogi).

Występy

Fauny często występują w tle. Oto odcinki w których występowały :

Galeria funów Centopii

Więcej w Fandom

Losowa wiki